Acuan Pancake (pancake maker)Resepi Pancake Mudah

 Bahan-bahan
Tepung gandum 1 cawan
Baking powder 1 sudu kecik
Telur 1 biji
Gula 2 sudu
Susu segar 1 cawan
Cara-cara:

mula-mula asingkan kuning telur dan putih telur…pukul putih telur sampai kembang dan putih macam gambar kat atas…saya pukul guna garfu aje…mudah dan cepat…lagi pun saya belum beli lagi pemukul telur tu…ehehe

Dalam bekas lain campurkan tepung gandum dengan baking…gaul kan mereka biar sebati…

Masukkan telur kuning, gula dan susu….kacau sebati…pastu masukkan tepung tadi…kacau…saya tapis adunan ini sebab takut ade ketul-ketul nanti…=)

Masukkan telur putih yang telah dipukul tadi…guna cara kaup balik…siap dah tepung pancake kite…hehe

Korang sendukkan lah tepung tadi tuang atas pancake maker ini.Tidak perlu diterbalik.

Makan dengan madu je…kalau makan dengan coklat cair tu lagi sedap kan…strawberry jem ke…dappp…ape pun pancake ini sangat sedap…lembut je taw.

About The Author

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.